Voditeljica Srečanj, Albina Seršen, je povabila na večerni pogovor znani Jeseničanki: Rino Klinar (direktorico Radija Triglav) in Branko Smole (direktorico Gledališča Toneta Čufarja).
Srečanje so s svojim ustvarjanjem popestrili:
Lan Smole z baletno točko in virtuoznim igranjem na klavir,
Maša Kocjančič, devetošolka, ki želi biti vzgojiteljica in pevka, nam je zapela dve popularni pesmi,
Tajda Žnidaršič, vzgojiteljica, nam je zapela Med iskrenimi ljudmi in Povej mi zakaj?,
Marija Golob je prebrala svoj literarni prispevek.
Rina Klinar je zaljubljena v radio. Na TV je pomembna postava, izgled. Radio ti omogoča, da nevsiljivo prideš s prijetnim glasom v dom posameznika, se z njim pogovoriš, ga razvedriš z muziko in toplo besedo. Njeno življenjsko in delovno vodilo je: prizadevati se po svojih najboljših močeh, da bi ljudje v tej dolini radi živeli. Njeni začetki na Radiu Triglav segajo v leto 1975 in od tedaj ga nosi vseskozi v svojem srcu. Tudi, ko je delala na občini, v izvršnem svetu ali na ministrstvu, ni pozabila na Radio Triglav. Ni ji žal za leta v politiki, ker se je ogromno naučila, doživela in izkusila. Osamosvojitvene vojne in takratnih dogodkov se spominja še vedno natančno po dnevih, celo po urah.
Brez mamine podpore ne bi uspela izpeljati zahtevnih nalog, ki ji jih nalaga služba. Vedno mora biti na razpolago in mobitel jo spremlja povsod. Ko je potreba, gre na delo. Po svojih močeh si prizadeva, da opravi tekoče delo med 8.30 uro in 17 uro. Pogosto to ni mogoče. Še kot direktorica opravlja delo novinarke ali ostale naloge, ki omogočajo izvajanje programa Radia Jesenice. Rada dela z ljudmi. V administraciji ne uživa, zato jo jezi, ker se le ta povečuje iz leta v leto. Radio je zelo kontroliran medij, skoraj vse je predpisano z zakonodajo ali odobreno z dovoljenji. Vsaka vrsta programa je določena na minuto natančno.
Delo direktorice je zelo zahtevno, odgovorno. Skrbeti moraš za vse, za oddajanje, za spremljanje dogodkov, … in tudi za zamenjavo vrat, ker tako zahteva nov požarni pravilnik. Neprenehoma jo skrbi, kako pokriti obveznosti, kako plačati opravljeno delo, kako zagotoviti dober program. Z razpisi si zagotovijo le okoli 20 % dohodka, ostalo morajo pridobiti sami na trgu, predvsem z reklamami. Reklamni trg je v Sloveniji zelo zasičen, konkurenčen. Na njem išče denar okoli 1500 informacijskih medijev, med njimi 98 radijskih postaj in 83 TV programov. Resnično moraš biti dober, da si zagotoviš dovolj sredstev za delovanje.
Brez dobre ekipe, ki ima rada radio in je marsikaj pripravljena storiti tudi udarniško, ne bi uspela zagotavljati takšne kvalitete. Sodelavcem popolnoma zaupa, zato ne izvaja nikakršne cenzure. Med seboj si pomagajo in svetujejo, niso žaljivi. Želijo prinašati pozitivne novice. Radi poročajo o uspehih. V ljudeh in organizacijah je veliko pozitivnega, zato imajo rezultate, o čemer je potrebno poročati. Neradi poročajo o nesrečah. Nočejo služiti na račun negativnih alarmantnih novic. Radi osrečujejo poslušalce. Veseli so konstruktivnih nasvetov, ki jih upoštevajo v okviru možnosti. Poslušalci jih pogosto hvalijo, le redko kdaj kritizirajo.
Branka Smole je že dolgoletna sodelavka Radia Triglav, kot novinarka in moderatorka. Pravi. da preko radija prideš nevsiljivo v hišo poslušalcev in z njimi navežeš neposreden stik. Delo direktorice je stresno. Kot direktorica Gledališča Toneta Čufarja je odgovorna za vse. Prijetneje ji je bilo biti novinarka, ko opravljaš samo delo novinarja. Huduje se na administracijo. Preveč je poročil in druge papirne vojne. Baterije si polni med ljudmi, na prireditvah.
Za osnovno dejavnost gledališča jih financirata Občina Jesenice in Občina Kranjska Gora. Največji strošek predstavlja ogrevanje zgradbe. Zgradba je slabo toplotno izolirana. Vsa gostovanja na Jesenicah morajo pokriti sami z vstopnicami. Prizadevajo si, da bi imeli Jeseničani priložnost si poceni ogledati dobre gledališke predstave in koncerte iz Slovenije. Največ težav imajo pri financiranju lastne predstave (avtorski honorar za igro, material, delavce, režiserja, …). Če si predstavo ogleda veliko gledalcev, potem so stroški pokriti. Morda ostane celo nekaj denarja za simbolični honorar igralcem (nekaj eurov na igralca za skupaj opravljenih okoli 40 vaj). Brez odrekanj, neplačanih voženj na vaje, prostovoljstva igralcev in režiserja ne bi uspeli postaviti niti ene predstave v sezoni. Prav vsi si zaslužijo pohvalo.
Hvaležna je svoji mami, ker podpira tri vogale njenega gospodinjstva. Njen urnik se začne že okoli pete zjutraj in je čez celi dan tempiran do minute natančno. Zvečer prihajata oba s sinom Lanom domov utrujena.
O mladih obe gostji razmišljata enako: Mladi imajo svoj svet, ki je drugačen od našega sedanjega in preteklega. Njihov sedanji svet je težavnejši od našega. Moramo jim dati priložnost, da pokažejo svoje potenciale in ustvarjalnost.
Napisal: Stane Arh Foto: Stane Arh