• 70 let

    Društva upokojencev Jesenice

    (1948 – 2018)

  • Ne zamudite!

  • Pridružite se nam lahko pri:

    • 23. avgusta 2018Pod Krnico (1250 m) - Dolge njive (1580 m) - Mala Košuta (1740 m)
    • 24. avgusta 2018 9:00Jesenice - Kranj
    • 28. avgusta 2018 9:00Jesenice, Trbiž, Jesenice
    • 31. avgusta 2018 9:00Jesenice - Korensko Sedlo
    • 4. septembra 2018 9:00Jesenice, Moste, Tržič, Golnik, Kokrica, Jesenice
    • 6. septembra 2018Dolge njive (1250 m) - Mala Košuta (1740 m)
    • 7. septembra 2018 9:00Jesenice - Preddvor
    • 10. septembra 2018 17:00Družabno srečanje z znanimi ljudmi iz našega okolja
    AEC v1.0.4

Predavanje: Spomin, 21. 3. in 31. 3. 2016

Letošnje prvo zdravstveno predavanje in delavnica na DU Jesenice je bilo na temo zboljševanja spomina v starejših letih. Potekalo je pod naslovom: »Umska vadba za zdrav življenjski slog«. Predavanje je bilo organizirano v okviru programa “3 Fit”, ki poteka  na LUJ že od jeseni. V celotnem programu je predavateljica Alenka Zorč, dipl.soc. delavka, doslej v sklopu 5-ih  delavnic predstavila vaje za izboljševanje spomina za opravljanje vsakodnevnih aktivnosti starejše generacije.  Na DU Jesenice smo izvedli le peto delavnico, na kateri nam je predavateljica predstavila nekaj vaj za krepitev spomina, ki smo jih z veseljem vadili in na koncu ugotovili, da res delujejo.

V četrtek, 31.3.2016, smo izvedli še predavanje » Izobraževanje za zdrav življenjski slog« ,  ki ga je vodila Zora Vadnjal Gruden, zdravnica medicine dela iz Kranja. V prvem delu nas je opozorila na ergonomijo pri vsakdanjem delu: delo moramo prilagoditi sebi tako, da ni naporno za naše telo in da ga opravljamo z veseljem. Poškodbe telesa nastajajo zaradi nenaravne drže ali zaradi nepravilnih obremenitev telesa, tako statičnih kot dinamičnih. Nazorno nam je pokazala, kako se dvigujejo bremena, za kolikšen kot bi se smeli nagibati v hrbtenici in v vratu, kako urediti območje dela in doseg. Praktično smo poskusili določiti pravilne mere za višino stola in višino delovne mize.

Drugi del predavanja je govoril o spominu in možganih. Možgani delujejo po pravilu: uporabi ali izgubi. Z uporabo se sinapse krepijo. Vedno morajo biti novi izzivi. Čustva pomagajo, da boljše pomnimo. Pri pomnjenju motijo obremenitve okolja s hrupom, govorjenjem, tiktakanjem ure, tudi sama glasba lahko moti. Igranje instrumentov, petje in ples so odlične dejavnosti za krepitev možganov, hkrati zmanjšujejo stres. Zelo koristno je dremanje med dejavnostjo, ker pomirja možgane. Veliko nasvetov smo dobili, le še praktično jih moramo uporabljati.

Napisala : Sonja Ravnik in Stane Arh                   slikal: Stane Arh