• 70 let

    Društva upokojencev Jesenice

    (1948 – 2018)

  • Ne zamudite!

  • Pridružite se nam lahko pri:

    • 22. oktobra 2018 17:00Prva pomoč z oživljanjem – zdravstveno predavanje z delavnico.
    • 8. novembra 2018Raduha (2062 m)
    • 10. novembra 2018Martinovanje
    • 12. novembra 2018 17:00Družabno srečanje z znanimi ljudmi iz našega okolja
    • 19. novembra 2018 17:00Črt Kanoni: Zgodovina psihiatričnih ustanov na Slovenskem – predavanje.
    • 22. novembra 2018Gozd Martuljek (750) - Srednji Vrh (1000 m) - Kranjska Gora
    • 3. decembra 2018 17:00Marko Rolc: Prokletije 2018 – potopisno predavanje.
    • 6. decembra 2018Snovik (485 m) - sv. Miklavž - Hruševka (757 m)
    AEC v1.0.4

Pomen gibanja za preprečevanje degenerativnih sprememb na gibalih, 16.10. 2014

Predavanje z učenim naslovom Pomen gibanja za preprečevanje degenerativnih sprememb na lokomotornem sistemu (gibalih) nam je dalo jasno sliko, zakaj v starosti odpovedujejo sklepi, hrbtenica, mišice. Predavateljica Jasna Harej nam je z nam razumljivimi besedami opisala, kaj se dogaja v naših telesih. Preko slik smo spoznavali spremembe, ki nam ovirajo gibanje. Najpogosteje je obraba hrustanca na sklepu. Hrustanec z leti izgubi svojo prožnost in elastičnost in postane krhek. Žal, se hrustanec zelo slabo obnavlja.

sklepVzroki sprememb so zelo različni: preobremenjenost sklepov – predvsem v kolenih, cirkularne spremembe, zmanjšanje produkcije spolnih hormonov, nepravilna in nezadostna prehrana, vnetja, anomalije v razvoju sklepa, nezadostna ali nepravilna telesna aktivnost. Obolevnost v kolenih predstavlja 55 % okvar, v kolku 35 %, manjši del pa še v hrbtenici, rokah, nogah.

S primerno telesno dejavnostjo spremembe upočasnimo in težave lahko prestavimo za vrsto let kasneje. Telesna nedejavnost povzroča: zmanjšanje mišične mase, slabo aerobno zmogljivost, zmanjšanje občutljivosti na  inzulin, povečanje trebušnega maščevja, zmanjšanje kostne gostote. Na koncu predavanja smo si na modelih ogledali posamezne poškodbe in praktično izvedli telesne vaje, ki pripomorejo k boljši gibljivosti telesa.

Napisal: Stane Arh                      Slike: Jasna Harej