• Dobrodošli na spletni strani Društva upokojencev Jesenice!

  • Ne zamudite!

  • Pridružite se nam lahko pri:

    • 22. februarja 2018ODPOVEDANO Srednja vas (583 m) - Uskovnica (1154 m)
    • 26. februarja 2018 17:00zbiranja odpadkov, "EcoSynergy Sistem"
    • 1. marca 2018Srednja vas (583 m) - Uskovnica (1154 m)
    • 2. marca 2018 17:00Zbor članov DU Jesenice
    • 8. marca 2018Pejce - Trebež, po Pomolih
    • 12. marca 2018 17:00Družabno srečanje z znanimi ljudmi iz našega okolja in proslava Dneva žena
    • 13. marca 2018 16:30Meritve krvnega tlaka, krvnega sladkorja in holesterola
    • 19. marca 2018 17:00Tehnike sproščanja – zdravstveno predavanje in delavnica.
    AEC v1.0.4

Pomen gibanja za preprečevanje degenerativnih sprememb na gibalih, 16.10. 2014

Predavanje z učenim naslovom Pomen gibanja za preprečevanje degenerativnih sprememb na lokomotornem sistemu (gibalih) nam je dalo jasno sliko, zakaj v starosti odpovedujejo sklepi, hrbtenica, mišice. Predavateljica Jasna Harej nam je z nam razumljivimi besedami opisala, kaj se dogaja v naših telesih. Preko slik smo spoznavali spremembe, ki nam ovirajo gibanje. Najpogosteje je obraba hrustanca na sklepu. Hrustanec z leti izgubi svojo prožnost in elastičnost in postane krhek. Žal, se hrustanec zelo slabo obnavlja.

sklepVzroki sprememb so zelo različni: preobremenjenost sklepov – predvsem v kolenih, cirkularne spremembe, zmanjšanje produkcije spolnih hormonov, nepravilna in nezadostna prehrana, vnetja, anomalije v razvoju sklepa, nezadostna ali nepravilna telesna aktivnost. Obolevnost v kolenih predstavlja 55 % okvar, v kolku 35 %, manjši del pa še v hrbtenici, rokah, nogah.

S primerno telesno dejavnostjo spremembe upočasnimo in težave lahko prestavimo za vrsto let kasneje. Telesna nedejavnost povzroča: zmanjšanje mišične mase, slabo aerobno zmogljivost, zmanjšanje občutljivosti na  inzulin, povečanje trebušnega maščevja, zmanjšanje kostne gostote. Na koncu predavanja smo si na modelih ogledali posamezne poškodbe in praktično izvedli telesne vaje, ki pripomorejo k boljši gibljivosti telesa.

Napisal: Stane Arh                      Slike: Jasna Harej