• Dobrodošli na spletni strani Društva upokojencev Jesenice!

  • Ne zamudite!

  • Pridružite se nam lahko pri:

    • 7. decembra 2017Martuljek (750m) – Srednji vrh (1000m)
    • 11. decembra 2017 17:00Družabno srečanje z znanimi ljudmi iz našega okolja
    • 16. decembra 2017Matulji, Kastav, Trsat in Reka, Hrvaška
    • 18. decembra 2017 17:00Armenija in Gruzija
    • 28. decembra 2017Od Padne (208m) do Koštabone (252m)
    • 31. decembra 2017 19:00Silvestrovanje
    • 2. januarja 2018Dunaj, opera Janko in Metka
    • 7. junija 2018Letno srečanje upokojencev Gorenjske 2018
    AEC v1.0.4

Degenerativne spremembe – strokovno predavanje, 15.10. 2012

V ponedeljek, 15.10. 2012, smo imeli v Domu Društva upokojencev Jesenice predavanje »Degenerativne spremembe pri starejših«. Predavateljica je bila Jasna Harej, dipl. fizioterapevtka.

Na isti dan  smo obeležili tudi Svetovni dan hoje, kar nam je bila iztočnica za naše predavanje. Pomanjkanje gibanja je pogost vzrok raznih bolezni in telesnih težav pri starejših in tudi pri mladih. Predavanje je bilo zato hkrati priložnost za razmislek o spremembi naših nezdravih življenjskih navad. Nemški pregovor pravi » wer rastet, der rostet« – kdor počiva, rjavi.

Vsebina predavanja je bila namenjena predvsem pregledu degenerativnih sprememb, ki se začenjajo bolj intenzivno pojavljati v zrelejših oz. starejših letih. Predavateljica je najprej opisala fiziološke spremembe, ki se dogajajo s staranjem. Hkrati je opisala patološko dogajanje, ki pa se lahko začenja že zelo zgodaj – predvsem pri tistih, ki živijo nezdrav način življenja. Naj naštejem samo nekaj lokacij teh degenerativnih sprememb: srčno-žilni, gibalni sistem, možgani in živčevje, čutila, bolezni dihal, obtočila, presnova in prebava, koža.

Namen predavanja je bil, da bi se mi upokojenci zavedali pomena telesne aktivnosti in z aktivnim življenjem preprečevali zgodnejše nastajanje navedenih patoloških sprememb ali pa vsaj omilili težave, ki so povezane s temi spremembami.

Predavateljica je dala velik poudarek na osnovno gibanje, to je hojo, in na vse tiste telesne aktivnosti, ki so primerne za starejše ljudi. Odsvetovala je  hujše obremenitve, predvsem pri ljudeh, ki so se šele v kasnejših letih začeli bolj intenzivno ukvarjati z določeno aktivnostjo. Telesna aktivnost naj bo redna, vsakodnevna, raznovrstna in prilagojena zmožnostim posameznika.

Zelo koristno bi bilo, da bi vsak dan naredili 10.000 korakov. V 10 minutah jih naredimo okoli 1000 in prehodimo razdaljo okoli 800 m.

Ob zaključku predavanja je praktično pokazala nekaj telesnih vadb, ki jih lahko izvajamo vsakodnevno in doma. Opozorila nas je tudi na pravilen način hoje in vstajanja ter vsedanja na stol. Te vadbe smo praktično izvedli tudi vsi udeleženci predavanja. Na njeno povabilo o praktičnem poskusu smo se nasmihali in dejali : » Hoditi in sedeti pa ja vsi znamo« . A smo ugotovili, da predvsem pri teh vsakodnevnih opravilih delamo največ napak. Žal, nihče ne poučuje pravilne hoje in pravilnega vsedanja na stol in vstajanja z njega. Vsakodnevne napake se po določenem času odrazijo v spremembah v našem telesu, predvsem v sklepih in hrbtenici.

Predavanja se je udeležilo veliko število članov (26) .  Škoda je, da se jih ni udeležilo še več, ker je bilo zelo koristno. Prisotni so bili s prikazanim zelo zadovoljni. Organizatorji predavanja smo dobili od poslušalcev potrditev, da je naš plan aktivnosti pravilno zastavljen.

Predavateljici se ob tej priliki iskreno zahvaljujemo za pripravljenost sodelovanja, naše člane pa pozivamo še k večjitelesni aktivnosti.

Zapisala: Sonja Ravnik         Slikal: Stane Arh